Egy korszerű, versenyképes vállalat működéséhez elengedhetetlen a csoportmunka-támogató eszközök bevezetése, melyek a felhasználók életét, munkáját megkönnyítve fokozzák a munkavégzés hatékonyságát.
A Microsoft SharePoint egy olyan csoportmunka-támogató eszköz, amely segítségével nemcsak az egyéni hatékonyság, de a csapaton, vállalaton belüli kommunikáció, illetve az egységes munkavégzés hatékonysága is jelentősen növelhető.
Milyen eszközöket biztosít számunkra a SharePoint, mellyel mindez elérhető?
Dokumentumtárakat, melyek nemcsak a fájlok tárolására szolgálnak, hanem verziókezeléssel, kivétel/beadással (check in/out), jóváhagyással, és egyéb eszközökkel is segítik munkánkat.
Listákat, melyekben speciális tulajdonságokkal rendelkező elemeket tárolhatunk, s különféle nézetekben jeleníthetünk meg. Számos listatípus kifejezetten a csoportmunka-támogatást szolgálja: fórumok, közös naptárak, feladatok, stb.
Speciális webhelysablonokkal (site template), melyek nemcsak a kiindulási tartalmat határozzák meg, hanem bizonyos funkciókat is, az aktivált feature-készletek alapján.
Üzleti igényeink kielégítésére számos extra szolgáltatást is nyújt a SharePoint 2010, melyek segítségével egy teljes integrátort építhetünk, egy olyan intranetet, mely a különféle rendszereinktől fogadja és jeleníti meg az adatokat. Olyan központi felületet biztosíthatunk, amely valóban a vállalati élet középpontjává válhat.
Microsoft SharePoint fő funkcióinak bemutatása
Dokumentumkezelés
A SharePoint dokumentumtárak a file-rendszer előnyeit megtartva kiküszöbölik annak fent említett hiányosságait. A Dokumentumtár (Document Library) alkalmas arra, hogy általános dokumentumkezelési funkciókat ellásson: tárolás, közös szerkesztés megvalósítása (kivétel-beadás), megosztás, kifinomult-összetett verziókezelés, stb.
Emellett az Office kliensekkel is igen szoros integrációt valósít meg a SharePoint:
- közvetlenül menthetünk s nyithatunk meg innen dokumentumokat
- az Outlook is számos integrációs lehetőséget tartogat (dokumentumtárak offline kezelése, naptárak, feladatlisták, kapcsolattartók szinkronizációja, emailekből dokumentum iktatás).
Üzleti folyamatok támogatása
Workflowk segítségével, akár komplett üzleti folyamatokat is megadhatunk. Az előre beállított workflowkon kívül, lehetőség van egyedi munkafolyamatokat is definiálni.
Lehetőség van értesítéseket beállítani, melyek segítségével levélben értesülhet a felhasználó például egy folyamat végeztéről.
Keresés
A SharePoint Server egyik központi funkciója a keresés. Nemcsak az intraneten található információk között tudunk keresni, hanem beállítástól függően akár a külső weben, a fájlszerveren, Exchange szerveren illetve egyéb külső adatforrásokban is.
A MS Sharepoint 2010 egyik nagy újdonsága, hogy lehetőség van a személyek keresésére nemcsak név, hanem érdeklődési kör alapján is.
Hírek, listákban rejlő lehetőségek
Lehetőség van hírek megjelenítésére a belső intranetes oldalainkon. Egy közös tárba felkerülő hír több oldalon is megjelenhet, különböző megjelenítési módokban.
Lehetőség van felméréseket összeállítani, majd megjeleníteni, kitöltés után kiértékelni.
Erőforrás foglalás kialakítása, információk, adatok megjelenítése többféle nézetben.
Közösségi funkciók
Wiki kialakítására szerkesztésére is van lehetőség, mellyel a vállalat egy központi tudástárat, tudásbázist kap, és folyamatosan építhet. Szerkesztése, új tartalom felvétele egyszerű és a felhasználók számára is elérhető.